• Zbiorniki Szczecin - telefon kontaktowy
  • Jesteśmy na Google+
  • Jesteśmy na Facebook

dystrybutory, kingspan adblue

Zapewne zwróciliście uwagę, że nie na każdej stacji paliw można spotkać samochody ciężarowe. Nie dlatego, że jest to mała stacja i zwyczajnie się na niej nie pomieszczą. Rozmiar stacji ma tu znaczenie drugorzędne, ważny jest dystrybutor AdBlue. Co to jest za substancja i do czego służy?

AdBlue jest wodnym roztworem mocznika, substancją dodawaną do paliwa w myśl norm redukcji emisji spalin w silnikach Diesla stosowanych w samochodach o masie całkowitej przekraczającej 3,5 tony. Jest to nazwa handlowa, są również inne nazwy tego samego preparatu. Używany jest on w samochodach ciężarowych z systemem selektywnej redukcji katalitycznej (SCR), gdzie dodawany jest pod ciśnieniem do układu wydechowego przed katalizatorem, w celu zredukowania w procesie katalizacji zawartych w spalinach trujących dla środowiska tlenków azotu. Te rozkładane są na azot i wodę. Substancja zużywa się proporcjonalnie do zużycia paliwa, kierowcy zobowiązani są do jego tankowania. AdBlue nie jest substancją szkodliwą, wybuchową, palną ani trującą. Ma jednak właściwości korozyjne. Krystalizuje się również w temperaturze poniżej -11°C, co sprawia, że jego przechowywanie oraz dystrybucja wymagają zastosowania szczególnych technologii. Jakich? Przeczytajmy.

Zbiorniki i dystrybutory AdBlue

Zbiornik do preparatu może być zbiornikiem jedno- lub dwupłaszczowym, z zatopioną wewnątrz zasilaną napięciem 230V pompą lub pompą na prąd stały. Może być wyposażony tylko w uproszczony system dystrybucji, lub wyspecjalizowany dystrybutor do AdBlue. Sam zbiornik powinien, w zależności od pojemności, mieć właz rewizyjny o średnicy minimum 8”, dzięki któremu możliwy jest dostęp do zbiornika w prosty sposób, bez konieczności zdejmowania górnej pokrywy. Dobrze, jeśli ma system odpowietrzeń lub wentylacji oraz system grzewczo-chłodzący, dzięki czemu preparat utrzymuje swoje fabryczne stężenie i właściwości, może być więc dystrybuowany w temperaturach ujemnych, poniżej -11°C. Dodatkowym zabezpieczeniem są filtry chroniące pojazd przed ewentualnym podaniem preparatu
z kryształkami. Różne modele zbiorników na roztwór mocznika wyposażane są także w zestawy czujników: np. poziomu cieczy, przepełnieniowy i zapobiegający suchemu biegowi urządzenia, wreszcie w systemy alarmujące o przecieku, zabezpieczenia prądowe dla wszystkich zasilanych urządzeń.