• Zbiorniki Szczecin - telefon kontaktowy
  • Jesteśmy na Google+
  • Jesteśmy na Facebook
  • Jesteśmy na Youtube

Olej przepracowany 1000L 130px2

Olej to często stosowany środek smarny, wykorzystywany w wielu maszynach silnikowych, przekładniach, skrzyniach biegów, a przede wszystkim w samochodach. Jego okresowa wymiana wiąże się z pozyskaniem spracowanego, zużytego materiału, który wymaga specjalistycznej utylizacji.

 

Zbiorniki do składowania oleju

Trudno wyobrazić sobie, że właściciel warsztatu mechanicznego po wymianie oleju w samochodzie klienta z pojedynczym, kilkulitrowym pojemnikiem pojedzie do zakładu zajmującego się utylizacją tej substancji. Kosztów przejazdu i straconego czasu można w takich sytuacjach uniknąć, a rozwiązaniem jest gromadzenie spracowanego oleju aż do uzyskania ilości, którą opłaca się wywieźć. Do tego celu przeznaczone są odpowiednie pojemniki. Zapewnią one miejsce na odpady, a jednocześnie zagwarantują ochronę środowiska i przebywających w otoczeniu ludzi. Zbiorniki na olej przepracowany wykonywane są ze specjalnej odmiany tworzywa sztucznego, które wykazuje obojętność w kontaktach ze środkami chemicznymi. Zróżnicowana pojemność pozwala na wybór takiego modelu, który zaspokoi potrzeby danej stacji benzynowej, serwisu czy warsztatu mechanicznego. Mogą je też wykorzystywać zajezdnie autobusowe, stocznie i inne tego typu firmy.

Ekologia na pierwszym miejscu

Zużyty olej jest substancją o znacznej szkodliwości ekologicznej. Dlatego tak ważne jest staranne zabezpieczenie miejsca jego przechowywania oraz ograniczenie do minimum możliwego wpływu na otoczenie. Ekologiczne są już same pojemniki wykonane z materiału, który można poddawać recyklingowi.

Zbiorniki na olej przepracowany wyróżniają się specjalną dwupłaszczową konstrukcją, która dodatkowo chroni zawartość przed wyciekaniem. Jako kolejne zabezpieczenie stosuje się sygnalizator przecieku, który poinformuje o każdej, nawet najmniejszej nieszczelności. Pojemniki mają zróżnicowaną pojemność, ale nawet te największe wyposażone są w specjalny wlew, który może pomieścić 20 litrów oleju, uzupełniony sitkiem do odseparowania zanieczyszczeń. Duża objętość wlewu zapobiega przelaniu cieczy podczas jej umieszczania w zbiorniku. Wypełnione spracowanym olejem zbiorniki przewożone są do zakładu utylizacji.