Jakiś czas temu weszły w życie nowe przepisy dotyczące monitorowania transportu paliw płynnych. Wprowadziły one nieco zamieszania, zwłaszcza jeśli chodzi o przechowywanie paliw. W tym zakresie niewiele się zmieniło: paliw nie wolno przechowywać w byle jakim zbiorniku.
Paliwo w garażu
Jeśli chodzi o przechowywanie paliw w garażu, przepisy jasno określają, jakiej klasy paliwa można przechowywać w danego typu garażu. Wg nich benzynę i olej napędowy można przechowywać w garaż większych niż 100 m2. Warunkiem jednak jest to, że są one magazynowane w opakowaniach stosowanych w handlu detalicznym. W mniejszych garażach, które są obiektami wolnostojącymi i zbudowanymi z materiałów niepalnych, rolnicy mogą przechowywać maksymalnie 200 l benzyny, a w innych niż wolnostojące – do 60 l benzyny lub oleju napędowego. Do tego celu nie są wymagane zbiorniki dwupłaszczowe, jednak muszą być one szczelne. Jeśli cos się stanie, odpowiedzialność za wypadek ponosi rolnik.
Poza garażem
Wielu rolników magazynuje paliwo poza garażem. Do tego celu niezbędny jest jednak zbiornik naziemny dwupłaszczowy, a wolno w nim przechowywać tylko paliwa płynne klasy III (np. olej napędowy). Rolnik może przechowywać tylko paliwo na potrzeby własne, zbiornik może mieć maksymalnie 5 000 l. Zbiornik musi być umieszczony odpowiednio względem okolicznych budynków, tj. w odległości co najmniej 10 m od budynków mieszkalnych i użyteczności publicznej, oraz 5 m od innych obiektów budowlanych i od granicy działki sąsiedniej. Jeśli pomiędzy zbiornikiem a obiektem postawiona zostanie ściana przeciwpożarowa o klasie co najmniej REI 120, odległości mogą być mniejsze o połowę. Zbiornik paliwa powinien być zgłoszony do Urzędu Dozoru Technicznego. Przy większości zbiorników na tym kończą się formalności, niektóre zbiorniki jednak będą wymagały dozoru technicznego.